جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ مرداد ۲۴, یکشنبه

آیا اعدام ناگهانی بیش از هفتاد نفر از زندانیان زندان مشهد صحت دارد ؟

سایت ندای سبز ایران خبر داد که بر اساس شنیده‌ها، طی چند روز گذشته بیش از هفتاد نفر از زندانیان زندان مشهد به صورت ناگهانی اعدام شده‌اند.


به گزارش خبرنگار ندای سبزآزادی از مشهد، بعضی از این افرادا در ارتباط با قاچاق مواد مخدر دستگیر شده بودند، حکم‌های قضایی خود را پیش تر از این دریافت کرده بودند که بر طبق آنها مجازات اعدام شامل حال آنها نمی‌شده است. اما گفته می‌شود. به یکباره و به صورت ناگهانی دستور قضایی مبنی بر اعدام این افراد صادر گردیده است.
این نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی نیست که محکومین به مجازات‌های سبک‌تر به ناگهان اعدام شده‌اند.

گمانه زنی ها حاکی از آن است که این احکام به دستور نهادهای اطلاعات و امنیتی اجرا شده است. بنا بر اطلاعات خبرنگار ندای سبزآزادی، پیش از نیز در پرونده ای مشابه در همین شهر، در اوایل روی کار آمدن دولت نهم هنگامی که رابطۀ یکی از مامورین رده بالای انتظامی-امنیتی با گروههای مواد مخدر روشن می شود، ناگهان بیش از شصت نفر از افراد مربوط به آن پرونده (که اغلب از اهالی تربت جام و تایباد بوده اند) اعدام می شوند که در بین آنها چند نفر از بستگان مامورین نیروی انتظامی نیز وجود داشته‌اند.

ندای سبز ایران مدعی است که طبق اطلاعات بدست آمده، در بین افراد اعدام شدۀ اخیر، نام افراد زیر هجده سال نیز مشاهده شده است.





به آدرس زیر ایمیل بزنید و انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح کنید :

Email Icon by Parstools.com